Kontakt

Lekplats på gården

Mina sidor - Dygnet runt

Är du hyresgäst hos oss kan du göra ditt ärende på Mina sidor. Här kan du göra en felanmälan om du har fel på något i din lägenhet, se om din hyra är betald samt hitta dina avtal och hyresavier. Du loggar lättast in på Mina sidor med Mobilt BankID.

Logga in på Mina sidor här

FAQ och chat

Du kan hitta svar på många av dina frågor genom att söka i vår FAQ som ligger nere till höger på sidan. Här kan du via chatten också komma i kontakt med en av våra medarbetare. Chatten är bemannad under ordinarie kontorstid.

E-post

Kundservice

Till vår kundservice vänder du dig om du har allmänna frågor. Ditt e-postmeddelande besvaras av den person som bäst kan hantera din fråga. Här får du hjälp med att komma i kontakt med någon på VärmdöBostäder samt med frågor om till exempel nycklar vid in- och utflyttning.

E-post till kundservice: info@varmdobo.se

Uthyrning

Frågor som rör ditt avtal till exempel uthyrning, ansökningar för andrahandsuthyrning samt byten och överlåtelser e-postar du till uthyrningen. Uppsägning av ett avtal ska ske skriftligt via bankID på Mina sidor eller genom att skriva under på baksidan av ditt hyresavtal eller på uppsägningsblankett som lämnas in till VärmdöBostäder.

Bor du inte hos oss idag får vi be dig att kontakta Bostadsförmedlingen i Stockholm som hanterar vår bostadskö.

E-post till uthyrning: uthyrning@varmdobo.se

Ring till oss

Vi har telefontid måndag-fredag kl. 9-12 samt måndag-torsdag 13-15. 

Kundservice

Kundcenter är vårt team som guidar dig rätt.

Vi besvarar frågor av allmän karaktär, sköter in- och utflyttning, nycklar och parkeringstillstånd. Vi hjälper dig också att komma i kontakt med rätt person gällande ditt ärende.

Vi hanterar också frågor som rör publicerade lägenheter, pågående hyresavtal, parkeringsplats, vår interna bostadskö, byten, andrahandsuthyrning eller överlåtelse av lägenhet.

Telefonnummer till kundservice: 08-570 399 00

Akuta ärenden

För akuta ärenden som inträffar utanför kontorstid ringer du fastighetsjouren. Det är jouren som bedömer om ditt ärende är akut. De ärenden som bedöms vara icke-akuta hänvisas att återkomma till VärmdöBostäder under ordinarie öppettider.

Journummer: 08-454 22 01

Störningsjour

Du som känner dig störd av en granne kan försöka prata med den störande för att lösa detta grannar emellan. Om detta inte hjälper kan du ringa till störningsjouren. Störningsjouren har öppet söndag till torsdag från kl 22 och fredag till lördag från kl 23. Du kan nå dem fram till kl. 06:00 på morgonen.

Störningsjour Tempest: 020-380 380