Kontakt

Mina sidor - Dygnet runt

Är du hyresgäst hos oss kan du göra ditt ärende på Mina sidor. Här kan du göra en felanmälan om du har fel på något i din lägenhet, se om din hyra är betald och här hittar du dina avtal och hyresavier. Du loggar lättast in på Mina sidor via Mobilt BankID.

Logga in på Mina sidor här

 

FAQ och chat

Du kan hitta svar på många av dina frågor genom att söka i vår FAQ som ligger nere till höger på sidan. Här kan du via chatten också komma i kontakt med en av våra medarbetare.  Chatten är öppen under ordinarie kontorstid.

E-post

Kundservice

Till vår kundservice vänder du dig om du har allmänna frågor. Ditt e-postmeddelande besvaras av den person som bäst kan hantera din fråga. Här får du hjälp med att komma i kontakt med någon på VärmdöBostäder samt med frågor om till exempel nycklar vid in- och utflyttning.

E-post till kundservice: info@varmdobo.se

 

Uthyrning

Till uthyrningen vänder du dig om du har frågor kring ditt hyresavtal. Vi hanterar också ansökningar för andrahandsuthyrning, byten och överlåtelser. Information om hur du går tillväga och länk till blankett finns här. Uppsägning av ett avtal ska ske skriftligt, antingen genom att skriva under på baksidan av ditt hyresavtal eller på blankett som lämnas in till VärmdöBostäder.  

Bor du inte hos oss idag får vi be dig att kontakta Bostadsförmedlingen i Stockholm som hanterar vår bostadskö.

E-post till uthyrning: uthyrning@varmdobo.se
Inloggning Mobilt Bank ID

Information med anledning av coronavirus

Vi vill ge dig bra service utan onödiga risker. Därför har vi tillfälligt stängt för besök på kontoret och tar endast emot bokade besök. Vi ber dig därför att i första hand kontakta oss via Mina sidor, telefon eller e-post. Vi kan hjälpa dig med de flesta ärenden via våra digitala kanaler.

Ring till oss 

Du når oss på telefonnummer 08-570 399 00 måndag-torsdag 9-12 och 13-15 och fredagar 9-12.

OBS! Vi tar för tillfället endast emot bokade besök på vårt kontor.

Kundservice

Vi besvarar frågor av allmän karaktär, sköter in- och utflyttning, nycklar och parkeringstillstånd. Vi hjälper dig också att komma i kontakt med rätt person gällande ditt ärende.

Felanmälan

En felanmälan gör du enklast själv på Mina sidor om det är något i din lägenhet, i tvättstugan eller övriga allmänna utrymmen som är trasigt eller behöver åtgärdas på annat sätt. Du kan även kontakta oss på telefonnummer 08-570 399 00.

Uthyrning

Kontakta uthyrningen i frågor som rör publicerade lägenheter, pågående hyresavtal, parkeringsplats, vår interna bostadskö, byten, andrahandsuthyrning eller överlåtelse av lägenhet. Uthyrare kan nås under ordinarie kontorstid.

För områden Lugnet, Munkmora och Ingarö

Ella 08-570 399 31

För övriga områden i Gustavsberg samt Hemmesta, Mörtnäs, Stavsnäs och Djurö

Ida 08-570 399 53

Journummer

För akuta ärenden som inträffar utanför kontorstid ringer du fastighetsjouren. Det är jouren som bedömer om ditt ärende är akut. De ärenden som bedöms vara icke-akuta hänvisas att återkomma till VärmdöBostäder under ordinarie öppettider.

Journummer: 08-454 22 01


Störningsjour Tempest 

Ni som känner er störd av en granne kan försöka prata med den störande för att lösa detta grannar emellan. Om detta inte hjälper kan ni ringa till störningsjouren:

Störningsjour Tempest: 020-380 380

Störningsjouren har öppet söndag till torsdag från kl 22 och fredag till lördag från kl 23. Du kan nå dem fram till kl. 06:00 på morgonen.

Besök oss

Vi tar för tillfället endast emot bokade besök på vårt kontor, kontakta oss för att boka tid.

Besöksadress

Skogsbovägen 15 i Gustavsberg

Postadress

VärmdöBostäder AB
Box 23
134 21 Gustavsberg