Kontakt

Mina sidor - Dygnet runt

Är du hyresgäst hos oss kan du göra ditt ärende på Mina sidor. Här kan du göra en felanmälan om du har fel på något i din lägenhet, se om din hyra är betald och här hittar du dina avtal och hyresavier. Du loggar lättast in på Mina sidor med Mobilt BankID.

Logga in på Mina sidor här

FAQ och chat

Du kan hitta svar på många av dina frågor genom att söka i vår FAQ som ligger nere till höger på sidan. Här kan du via chatten också komma i kontakt med en av våra medarbetare. Chatten är bemannad under ordinarie kontorstid.

E-post

Kundservice

Till vår kundservice vänder du dig om du har allmänna frågor. Ditt e-postmeddelande besvaras av den person som bäst kan hantera din fråga. Här får du hjälp med att komma i kontakt med någon på VärmdöBostäder samt med frågor om till exempel nycklar vid in- och utflyttning.

E-post till kundservice: info@varmdobo.se

Uthyrning

Till uthyrningen vänder du dig om du har frågor kring ditt hyresavtal. Vi hanterar också ansökningar för andrahandsuthyrning, byten och överlåtelser. Information om hur du går tillväga och länk till blankett finns här. Uppsägning av ett avtal ska ske skriftligt, antingen genom att skriva under på baksidan av ditt hyresavtal eller på blankett som lämnas in till VärmdöBostäder.

Bor du inte hos oss idag får vi be dig att kontakta Bostadsförmedlingen i Stockholm som hanterar vår bostadskö.

E-post till uthyrning: uthyrning@varmdobo.se

Ring till oss

Kundservice och felanmälan har öppet måndag-torsdag 9-12 och 13-15 samt fredagar 9-12. Notera att vi för tillfället endast tar emot bokade besök på vårt kontor.

Under perioden 11 juli - 12 augusti är telefontiden öppen måndag - fredag kl. 9-12.

Kundservice

Vi besvarar frågor av allmän karaktär, sköter in- och utflyttning, nycklar och parkeringstillstånd. Vi hjälper dig också att komma i kontakt med rätt person gällande ditt ärende.

Felanmälan

En felanmälan gör du enklast själv på Mina sidor om det är något i din lägenhet, i tvättstugan eller övriga allmänna utrymmen som är trasigt eller behöver åtgärdas på annat sätt.

Telefonnummer till kundservice och felanmälan: 08-570 399 00

Uthyrning

Kontakta uthyrningen i frågor som rör publicerade lägenheter, pågående hyresavtal, parkeringsplats, vår interna bostadskö, byten, andrahandsuthyrning eller överlåtelse av lägenhet. Uthyrare kan nås under ordinarie kontorstid.

För områden Lugnet, Munkmora och Ingarö: Ella 08-570 399 31

För övriga områden i Gustavsberg samt Hemmesta, Mörtnäs, Stavsnäs och Djurö: Ida 08-570 399 53

Akuta ärenden

För akuta ärenden som inträffar utanför kontorstid ringer du fastighetsjouren. Det är jouren som bedömer om ditt ärende är akut. De ärenden som bedöms vara icke-akuta hänvisas att återkomma till VärmdöBostäder under ordinarie öppettider.

Journummer: 08-454 22 01

Störningsjour

Du som känner dig störd av en granne kan försöka prata med den störande för att lösa detta grannar emellan. Om detta inte hjälper kan du ringa till störningsjouren. Störningsjouren har öppet söndag till torsdag från kl 22 och fredag till lördag från kl 23. Du kan nå dem fram till kl. 06:00 på morgonen.

Störningsjour Tempest: 020-380 380